בדק בית בקריות

מה זה בדק בית

בדק בית היא בדיקה שנעשית ע"י בעל מקצוע מורשה לכל המערכות בבית. כגון: מערכות המים, האיטום, מערכת החשמל, הריצוף, הצבע וזאת על מנת לבדוק אם ישנם ליקויים בבניה וזאת לפני שאתם רוכשים את הדירה ושתוכלו להיכנס דירה עם אפס תקלות. אז אם רכשתם דירה ואתם רוצים להיכנס אליה בראש שקט ללא רטיבויות או פיצוצים בצנרת וכו' כדאי לכם לעשות את בדיקת ה"בדק בית".

בעל מקצוע מגיע אל הדירה ובודק אם כל נתוני הבית עומדים בתקנים של הבנייה, תברואה, חשמל וכל תקן נוסף. אם הדירה היא חדשה ייבדקו גם את המבנה תואם את מפרט הבניין והאם כל מה שהובטח ע"י הקבלן אכן סופק.

מי מוסמך לבצע בדק בית

אם החלטתם שאתם רוצים להזמין חברה שתבצע לכם בדק בית בקריות, כדאי שתדעו שהחוק הישראלי קובע שרק מפקחי בניה ומהנדסי בניין יכולים לבצע את הבדיקה. חשוב מאוד גם לבצע את הבדיקה עם מכשור וציוד מקצועי על מנת שאם ישנם ליקויים המכשור יעזור מאוד באיתורם. בסיום הבדיקה צריכים לחתום על דוח ליקויים.

איזה בדיקות מבצעים במסגרת בדק בית בקריות

בדיקת איכות הבניה והמבנה

בדיקת קירות, גג, ריצוף

בדיקת רטיבות ואיטום

בדיקת איכות האביזרים בדירה כגון: דלתות, ספות,כלים סניטרים וכו…

בדיקת תשתיות כגון: אינסטלציה, חשמל, ביוב, מיזוג אוויר, תאורה

בדיקת סביבה כגון: גזים, קרינה, זיהום אוויר וכו….

כשמסיימים את הבדיקה מפיקים דוח מפורט על הממצאים בדירה ונותנים אותו ללקוח. כמובן שהבדיקה חתומה ע"י מהנדס מומחה.

התאמה לתקינה והתקנות בקריות

כמובן שכל קבלן ובעל נכס צריך לדעת שהוא אמור לעמוד בתקנות של משרד השיכון. וכאן כמובן הוא צריך להיות מתואם עם הועדה המקומית והבניה של הקריות ולעמוד בתקנים שלה.

מה צריך לבדוק לפני שרוכשים דירה בקריות

לפני שאתם רוכשים דירה בקריות, והולכים להשקיע ממיטב כספכם על מנת לרכוש דירה ללא תקלות ושלא יהיה לכם עוגמת נפש, כדאי לכם מאוד לבצע את הדבר החשוב ביותר וזה בדק בית, בדיקה זאת תגרום לכם להיות בטוחים כי הדירה שאתם מתוכננים לקנות תהיה דירה ראויה למגורים , וכן לבדוק אילו ליקויי בנייה יכולים להימצא באותה דירה, כך תוכלו להיות בטוחים שהדירה שלכם שהיא מקום המבטחים שלכם וששם השקעתם ממיטב כספכם אכן תהיה שווה את ההשקעה שלכם.

מדוע כדאי לכם לבצע בדיקת בדק בית

בדיקת בדק בית נעשית על ידי מהנדסי בניין מקצועיים שהוכשרו לעשות את הבדיקה הזאת, למהנדסי הבניין יש ידע ונסיון רב והם יעשו את הבדיקה בצורה הטובה והיסודית ביותר, כך תוכלו לדעת האם שווה לכם להשקיע את מיטב כספכם בדירה. לעיתים אתם רוכשים דירה יד שנייה ואין ביכולתכם לגלות אילו ליקויים מסתתרים בדירה, יכול להיות שלמראה עין הכל יראה לכם מסודר ויפה, אך אף פעם לא תדעו מה יכול להסתתר מאחורי כל היופי הזה. ולכן כדאי ורצוי מאוד לבצע את בדיקת בדק הבית ע"י אנשים מקצועיים שהוכשרו לכך.

במה יוכל לעזור לכם בדק בית

כמו שאמרנו כבר את בדק הבית מבצע מהנדס מקצועי שהוכשר במיוחד לבדיקות אלה והוא זה שיבצע לכם בדק בית יסודי בדירה. בסוף הבדיקה המהנדס ינפיק לכם דוח בו יפורט הליקויים שהוא מצא בדירה, וכן מה המחיר של עלות כל תיקון, בנוסף תקבלו פירוט האם יש אפשרות לתקן את הליקויים שנמצאו, יכול להיות שייתגלו ליקויי בנייה שלא ישתלם לכם לתקן אותם ולאחר מחשבה לא תרצו לרכוש את הדירה. ולכן יש חשיבות רבה לביצוע בדק בית וכך תוכלו לראות האם באמת אתם מעוניינים והאם משתלם לכם לרכוש את הדירה.

אילו ליקויים יכולים להימצא בדירה

דירה יכולים להימצא ליקויים רבים כגון: מבנה שאינו יציב וזה יכול להוות סכנה ממשית לשהותכם בדירה, ליקויי נוסף כמובן הוא רטיבות בדירה שיכולה לגרום לעובש ולריח נוראי בדירה, וכמובן לנזק בקירות הבית. לעיתים בעל הבית יכול לצבוע את הדירה שירצה למכור כך שאם באים לרכוש את הדירה הקונה לא יבחין בעובש שמתחת לצבע, אך בעל מקצוע יכול בקלות לגלות את זה.

בעל המקצוע שבודק את הבית צריך לבדוק גם ליקויים באיכות המבנה אבל גם ליקויים אסתטיים. יש לפעמים פגמים כמו שיפוע לא נכון במרפסת שיוצר מצב של מים שעומדים, שיכולים לחלחל פנימה ולגרום נזק לצנרת.

איזה בדיקות ניתן לעשות כדי לגלות את הליקויים

בעל המקצוע שמגיע שהוא בדרך כלל מהנדס מקצועי יגיע עם מכשור טכנולוגי מקצועי ומתקדם אשר בעזרתו הוא יכול בקלות לגלות מה מסתתר מתחת לקירות, האם יש רטיבות, מה מצב הרטיבות, וכן ממה הרטיבות נובעת. רטיבות זה דבר שחשוב מאוד לגלות אם יש בדירה כי היא יכולה לגרום לקיר להתפורר ולגרום כך לעובש ופטריות אשר מלווים בזיהומים וחיידקים רבים שמסכנים את בעלי הדירה. ולכן יש חשיבות רבה למציאת רטיבות בדירה ממש בהתחלתה שלא תתפתח למשהו רציני. ולשם כך בדיקת בדק בית היא מאוד חשובה.

בעל המקצוע אמור להפיק לנו דו"ח בדק בית בו מצויינים כל הליקויים שנמצאו בבניין ובדירה. בעל הדירה יציג את הבדיקה לקבלן והוא מחוייב לתקן את הליקויים.

מחירים של בדק בית

המחירים של בדיקת בדק בית אינם קבועים ויכולים להשתנות מנכס לנכס, המחיר יכול לנוע בין 1000-1500 לערך. לפני שקובעים את המחיר של בדק בית בודקים כמה דברים חשובים כגון: מה גודל הדירה, כמה חדרים יש בדירה, האם זו דירה חדשה מקבלן או דירה יד שניה, האם הדירה היא פרטית בקרקע או בבניין קומות, כל אלו ייקבעו את מחיר בדק בית.

כדאי מאוד לפני שאתם מזמינים חברה שתעשה לכם בדק בית לעשות סקר של כמה חברות מקצועיות ולברר איתם את המחירים שלהם על מנת שלא תשלמו מחיר לא הוגן, מה שכן אם אתם מחליטים לקחת חברה שקיבלתם עליה הרבה המלצות והיא חברה מקצועית עם הרבה ניסיון והיא יכולה לקחת קצת יותר מחברה אחרת אל תהססו ותקחו אותה על מנת שתוכלו להיות שקטים ורגועים שבחרתם בטוב ביותר. אם בחרתם בחברה מסויימת אל תסגרו איתה עיסקה טלפונית, כדאי לכם להיפגש עם אנשי המקצוע פנים מול פנים על מנת שתוכלו לבחון היטב עם החברה היא מספיק רצינית ומקצועית. גם לפי וותק החברה תוכלו לדעת אם היא מספיק מקצועית. תוכלו גם להתייעץ עם אנשים שעשו בדיקה בדק בית אצלם בבית ולקבל מהם חוות דעת.

לסיכום

רוצים להיכנס לדירה בקריות בראש שקט, אל תתפשרו על בדיקת בדק בית, בדיקה שתאפשר לכם להיכנס לדירה בראש שקט ללא תקלות.

.